Do zadań Referatu Inwestycji, Drogownictwa i Gospodarki Przestrzennej należy:
1) w zakresie inwestycji i remontów:
a) opracowywanie planów inwestycji oraz remontów w Gminie i Urzędzie,
b) przygotowywanie dokumentacji technicznej i stosownych zezwoleń związanych z prowadzonymi przez Gminę i Urząd inwestycjami i remontami,
c) realizacja i rozliczanie inwestycji gminnych,
d) dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego gminnej infrastruktury technicznej, społecznej i transportowej,
e) koordynowanie współpracy z sołectwami i gminnymi jednostkami organizacyjnymi, w zakresie inwestycji,
f) nadzór nad konserwacją instalacji i sprawności technicznej Urzędu.
2) w zakresie drogownictwa:
a) prowadzenie ewidencji gminnych dróg i obiektów mostowych,
b) nadzór nad siecią dróg gminnych,
c) przygotowywanie planów budowy i remontów dróg gminnych,
d) nadzór nad budową i remontami dróg gminnych,
e) organizacja zimowego utrzymania dróg i placów gminnych oraz nadzoru nad odśnieżaniem dróg publicznych na terenie gminy,
f) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych,
g) koordynowanie spraw związanych z oświetleniem ulic,
h) przygotowywanie dokumentacji technicznej i stosownych zezwoleń związanych z prowadzonymi przez Gminę inwestycjami i remontami w zakresie dróg publicznych.
3) w zakresie planowania przestrzennego:
a) sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i jego zmian,
b) sporządzanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz jego zmian,
c) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
d) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
e) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
f) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego,
g) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
h) sporządzanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
i) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
j) dokonywanie analiz w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
k) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
l) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
m) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
n) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (opłata renty planistycznej).
|