Na podstawie art.33 ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie Gminnym
(Dz.U.z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, oraz z 2002 r., Nr 23,poz 220, Nr 62,
poz.558, Nr113, poz.984 i Nr 214, poz.1805) n a d a j ę Regulamin
Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo
Rozdział 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo
zwany dalej Regulaminem, określa :
-
zakres działania i zadania Urzędu Gminy Stare Czarnowo
zwanego dalej Urzędem;
-
organizację Urzędu;
-
zasady funkcjonowania Urzędu;
-
zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych
stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
-
Gminie należy przez to rozumieć Gminę Stare Czarnowo;
-
Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę
Gminy Stare Czarnowo;
-
Wójcie, Zastępcy Wójta , Sekretarzu, Skarbniku - należy
przez to rozumieć odpowiednio : Wójta Gminy Stare Czarnowo, Zastępcę Wójta
Gminy Stare Czarnowo, Sekretarza Gminy Stare Czarnowo, Skarbnika Gminy
Stare Czarnowo.
§ 3.1 Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
-
Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
-
Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 730
do 1730 -poniedziałek oraz od 730 do 1500
-wtorek, środa, czwartek, piątek.
Rozdział 2
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 4. 1.Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji
oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.
- Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego
wykonywania spoczywających na Gminie:
-
zadań własnych;
-
zadań zleconych;
- zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji
rządowej (zadań powierzonych);
- zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia między
gminnego;
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego
zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom
organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na
podstawie umów.
§ 5.1 Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom
Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał,
wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu
administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych
przez organy Gminy;
- wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności
faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy;
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania
oraz załatwiania skarg i wniosków;
- przygotowywanie uchwalanie i wykonywanie budżetu Gminy, oraz innych
aktów organów Gminy;
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów
prawa oraz uchwał organów gminy;
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady,
posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w
strukturze Gminy;
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego
wglądu w siedzibie Urzędu;
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie
korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
- przekazywanie akt do archiwów,
- realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako
pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
prawa pracy.
Rozdział 3
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 6.1.W skład Urzędu wchodzą, jeden referat i
samodzielne stanowiska pracy.
-
Referat Księgowości / KS /;
-
Sekretariat i Ewidencja Działalności Gospodarczej /
EDG /;
-
Stanowisko d/s Obsługi Organów Gminy / OOG /;
-
Stanowisko d/s Ochrony Środowiska i Rolnictwa / ROŚ/
Pełnomocnik
ds. Informacji Niejawnych / OJ /;
-
Stanowisko d/s Gospodarczych i Archiwum / GA /;
-
Stanowisko d/s Obywatelskich i Wojskowych / OW /;
-
Stanowisko d/s Obywatelskich, Zamówień Publicznych i
Wyborów Powszechnych / ZP, WP/;
-
Stanowisko d/s Obrony Cywilnej , BHP, Gospodarki
Komunalnej i Ochrony Przeciwpożarowej, Kancelaria
Tajna /OC/, /GK/, /Poż./;
-
Stanowisko d/s Oświaty, Kultury, Rekreacji i Zdrowia /OKZ/;
-
Stanowisko d/s Gospodarki Przestrzennej i Drogownictwa /GPD/;
-
Stanowisko d/s Gospodarki Gruntami /GG/;
-
Stanowisko d/s Gospodarki Gruntami /GG/;
-
Stanowisko d/s Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy /PG/;
-
Pełnomocnik d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
/ PA /;
-
Radca Prawny.
- Kierownikiem Referatu Księgowości jest Skarbnik Gminy. Referat dzieli
się na stanowiska pracy, podziału na stanowiska dokonuje Wójt w drodze
zarządzenia wewnętrznego.
- W Urzędzie Gminy Wójt Gminy zatrudnia pracowników obsługi w ilości
i na Stanowiskach w zależności od potrzeb.
- Strukturę Organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny,
stanowiący załącznik Nr
1
do Regulaminu.
Rozdział 4
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 7. Urząd działa według następujących zasad:
-
praworządności;
-
służebności wobec społeczności lokalnej;
-
racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
-
jednoosobowego kierownictwa;
-
planowania pracy;
-
kontroli wewnętrznej;
-
podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególnych
pracowników, oraz wzajemnego współdziałania.
§ 8. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu
działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego
jego przestrzegania.
§ 9. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są
obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 10.
-
Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób
racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej
staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty,
zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 11. 1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości
poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na
poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za
wykonanie powierzonych zadań.
- Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i
Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację
swoich zadań.
- Skarbnik Gminy kieruje Referatem Księgowości w sposób zapewniający
optymalną realizację zadań referatu i ponosi za to odpowiedzialność
przed Wójtem.
- Zasady podpisywania pism przez Wójta i kierownika referatu określa załącznik
nr 2 do regulaminu.
§ 12. 1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest
zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez Referat Księgowości
i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
- Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik
nr 3 do Regulaminu.
§ 13. 1. Referat księgowości realizuje zadania wynikające z przepisów
prawa i Regulaminu w zakresie jego właściwości rzeczowej.
- Referat księgowości jest zobowiązany do współdziałania z pozostałymi
stanowiskami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany
informacji i wzajemnych konsultacji..
Rozdział 5
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY
§ 14. Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności :
-
reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
-
prowadzenie bieżących spraw Gminy;
-
podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
wyznaczanie
innych osób do podejmowania tych czynności;
-
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec
wszystkich pracowników Urzędu;
-
zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki
organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
-
okresowe zwoływanie nie - rzadziej jednak , niż raz w
miesiącu - narad z udziałem kierownictwa Urzędu w celu uzgadniania ich
współdziałania i realizacji zadań;
-
koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu
oraz organizowanie ich współpracy;
-
rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami
organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań;
-
udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej;
-
czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań
Urzędu;
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
-
upoważnienie swego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu
do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych
sprawach z zakresu administracji publicznej;
-
przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników samorządowych
upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji
administracyjnych, pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
-
ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez
pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
-
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez
przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
§ 15. 1. Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika
Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności
pełnienia obowiązków przez Wójta
-
Zastępca Wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z
upoważnienia Wójta.
§ 16. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego
funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu;
- opracowywanie projektów podziału na stanowiska pracy;
- opracowywanie projektów podziału referatu na stanowiska pracy;
- opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy;
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych
z doskonaleniem kadr;
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał dla Rady Gminy;
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio
mu podległych;
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków
trwałych;
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami;
- prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta Gminy;
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
- pełnienie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy a w szczególności:
- prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy,
- organizowanie doskonalenia zawodowego pracowników,
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i
przestrzeganie ich wykorzystania,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencja czasu pracy pracowników,
- kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,
- sporządzanie obowiązkowej sprawozdawczości dotyczącej
zatrudniania pracowników,
- organizowanie współdziałania z sołectwami i gminnymi jednostkami
organizacyjnymi;
- nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz
wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;
- zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie oraz przestrzegania przez
pracowników obowiązków pracowniczych;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.
§ 17. Do zadań Skarbnika należy:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie
rachunkowości;
- kierowanie pracą Referatu Księgowości;
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy;
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie
zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do
dokonywania kontrasygnaty;
- współdziałanie w opracowywaniu budżetu;
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań
wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
Rozdział 6
ZAKRESY I DZIAŁANIA REFERATU I STANOWISK PRACY
§ 18. Do wspólnych zadań Referatu i Stanowisk Pracy należy
przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na
potrzeby organów gminy, a w szczególności:
-
prowadzenie postępowania administracyjnego i
przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a
także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji;
-
pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi
i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań;
-
współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu
materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;
-
przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących
informacji o realizacji zadań;
-
współdziałanie z Sekretarzem Gminy w zakresie szkolenia
i doskonalenia zawodowego pracowników;
-
przechowywanie akt;
-
stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt;
-
stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt;
-
wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.
§ 19. Do zadań Referatu Księgowości należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy
oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta;
- udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy;
- zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu;
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu
Gminy;
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z
zakresu sprawozdawczości;
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych
jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych;
- rozliczanie inwentaryzacji;
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku
finansowego;
- przygotowywanie sprawozdań finansowych;
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych
i prawnych;
- prowadzenie spraw związanych z pomiarem i poborem podatków i opłat
lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat
pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności
ze stanem prawnymi rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych
organowi podatkowemu,
- przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej
świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i
opłat,
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
- Obsługa kasy Urzędu, a w szczególności:
- przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat pieniężnych,
- transport gotówki,
- sporządzanie raportów kasowych i przelewów na konta wierzycieli,
- ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania.
§ 20. Do zadań Sekretariatu i stanowiska d/s Ewidencji Działalności
Gospodarczej należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta
i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno - techniczne a w szczególności:
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i
wewnątrz Urzędu;
- prowadzenie ewidencji korespondencji;
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych
pism wpływających do Urzędu;
- przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań
i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza;
- przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski
oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta, lub
Sekretarzem bądź kierowanie ich na właściwe stanowiska;
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;
- maszynopisanie zlecone przez Wójta i Sekretarza;
- prowadzenie ewidencji przedsiębiorców;
- prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na sprzedaż napojów
alkoholowych wraz z ich ewidencją;
- prowadzenie spraw związanych z targami i targowiskami;
- ustalanie czasu pracy placówek handlowych usługowych i
gastronomicznych.
§ 21. Do zadań stanowiska ds. Obsługi Organów Gminy należy
zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy
kancelaryjno - techniczne a w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie
stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Gminy i jej
komisji, oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje;
- przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od
Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych;
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej
komisji;
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem
sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta;
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań;
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i
jej komisji;
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych
przez radnych;
- organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących
radnymi.
§ 22 .Do zadań stanowiska ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa oraz Pełnomocnika
ds. Ochrony Informacji Niejawnych należą sprawy dotyczące:
- prowadzenia spraw łowiectwa;
- zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych;
- ochrona i kształtowanie środowiska w tym:
- zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów,
- ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
- ochrony środowiska przed odpadami,
- utrzymanie porządku i czystości
- pracowniczych ogrodów działkowych;
- ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
- przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub leśne,
- wyłączania gruntów z produkcji,
- rolniczego wykorzystania gruntów,
- rekultywacji nieużytków, oraz zdewastowanych i zdegradowanych, użyźniania
innych gruntów,
- przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią;
- nasiennictwa;
- gospodarki wodnej;
- ochrony powietrza atmosferycznego.
- W zakresie informacji niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- ochrona systemów i sieci informatycznych;
- zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu;
- kontrola ochrony informacji niejawnych, oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji, materiałów
i obiegu dokumentów;
- opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji;
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 23. Do zadań stanowiska ds. Gospodarczych i Archiwum należy
administracyjno - gospodarcza obsługa Urzędu i prowadzenie Archiwum Zakładowego
a w szczególności:
- utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu;
-
zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie
w tym w materiały biurowe i kancelaryjne;
-
prowadzenie gospodarki drukami i formularzami;
-
prowadzenie księgi inwentarzowej;
-
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych;
-
prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją
archiwalną;
-
przyjmowanie podań o wynajem świetlic wiejskich.
§ 24. Do zadań stanowiska d/s Obywatelskich i Wojskowych
należą sprawy dotyczące w szczególności:
- ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość;
- postępowań cywilnych i karnych w tym:
- ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i
roszczenia alimentacyjne, oraz w sprawach przysposobienia,
- wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o
zwolnienie od kosztów sądowych,
- przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu
kuratora,
- udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii
o wystawieniu na licytację,
- przyjmowania obwieszczeń,
- zgromadzeń;
- zbiórek publicznych;
- obywatelstwa osób zamieszkałych w Polsce;
- zmiany imion i nazwisk;
- sporządzania wniosków o nadanie medali "za długoletnie pożycie";
- współpracy z organami policji, WKU;
- rejestracji przedpoborowych;
- współudział w organizowaniu poboru wojskowego;
- orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem
rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jednego żywiciela
rodziny;
- przysługującym żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na
utrzymanie rodziny, oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat
eksploatacyjnych;
- udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym.
§ 25. Do zadań stanowiska d/s Obywatelskich, Zamówień Publicznych i
Wyborów Powszechnych należy:
- pomoc stała w prowadzeniu wszystkich spraw wymienionych w § 24 pkt
1-13 oraz stałe zastępstwo na czas nieobecności pracownika
zatrudnionego na stanowisku określonym w § 24;
- obsługa administracyjno-techniczna komisji przetargowych w zakresie zamówień
publicznych, realizowanych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych;
- wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi-urzędnik
wyborczy.
§ 26. Do zadań stanowiska d/s Obrony Cywilnej, BHP, Gospodarki
Komunalnej i Ochrony Przeciwpożarowej, Kancelaria Tajna należą sprawy:
W zakresie obrony cywilnej:
- przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
- współdziałanie z organami wojskowymi
- administracja rezerw osobowych,
- tworzenie formacji obrony cywilnej,
- nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
- dotyczące świadczeń na rzecz obrony,
- zakwaterowanie sił zbrojnych ,
W zakresie BHP:
- okresowa analiza stanu bhp,
- stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy i zgłaszanie wniosków Wójtowi,
- przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących
bhp,
- rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących
wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska
pracy,
- udział w dochodzeniach powypadkowych.
W zakresie Gospodarki komunalnej:
- administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym
oraz nieruchomościami budynkowymi,
- dotyczące przyznawania lokali socjalnych i zastępczych,
- zarządu nieruchomościami wspólnymi,
- przyjmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
- egzekucji w sprawach lokalowych , usuwania skutków samowoli lokalowej,
- stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
- cmentarzy w tym cmentarzy wojennych,
- tworzenia i utrzymywania terenów zielonych.
W zakresie Ochrony Przeciwpożarowej:
- wnioskowania potrzeb finansowych na cele ochrony przeciwpożarowej,
- współdziałania z komendantem gminnym straży pożarnych,
- nadzór nad działalnością jednostek ochotniczych straży pożarnych,
- wydawania miesięcznych kart drogowych i kart pracy motopomp i
rozliczania konserwatorów ze zużycia paliwa.
Kancelaria Tajna.
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów
w kancelarii,
- wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.
§ 27. Do zadań stanowiska ds. Oświaty, Kultury Rekreacji i Zdrowia
należą sprawy związane z zadaniem Gminy jako prowadzącego gminne placówki
oświatowe, z kulturą i sztuką oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem
rekreacją oraz z ochroną zdrowia, a w szczególności dotyczące:
W zakresie Oświaty:
- zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
- utrzymywania tych jednostek,
- kształtowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów,
- zatwierdzania arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjum,
- zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
- zapewnienia bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
- organizacji obsługi ekonomiczno - finansowej gminnych jednostek oświatowych,
- powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z
tych stanowisk,
- oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
- zatrudniania dyrektorów tych jednostek jako pracowników - nauczycieli.
W zakresie Kultury:
- prowadzenia bibliotek,
- realizacji zadań z zakresu ochrony dóbr kultury,
- inicjowania i wspierania przedsięwzięć mających na celu
upowszechnianie kultury,
W zakresie Rekreacji:
- rekreacja młodzieży szkolnej i dorosłych,
- wspierania działalności klubów sportowych w ramach LZS,
- koordynowania działalności w zakresie turystyki.
W zakresie Zdrowia:
- tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów
opieki zdrowotnej,
- zwalczania chorób zakaźnych.
§ 28. Do zadań stanowiska ds. Gospodarki Przestrzennej i Drogownictwa
należą sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz zarządzania
drogami gminnymi i ulicami wiejskimi, a w szczególności:
W zakresie Gospodarki Przestrzennej:
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowanie i
uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych
do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie
odpisów i wyrysów,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników
tej oceny,
- dokonywanie analiz wniosków sprawie sporządzenia lub zmiany
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z
ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i
zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunki zabudowy i zagospodarowania
terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych
przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności
z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.
W zakresie Drogownictwa:
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów
Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
- projektowanie przebiegu dróg,
- budowa, modernizacja i ochrona dróg,
- zarządzanie drogami,
- określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów
drogowych na cele niekomunikacyjne,
- koordynacja i obsługa we współpracy z innymi zarządcami dróg
publicznych.
§ 29. Do zadań stanowiska ds. Gospodarki Gruntami należy prowadzenie
spraw z zakresu gospodarki gruntami wywłaszczania nieruchomości - za wyjątkiem
spraw należących do stanowiska ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalnej - a w
szczególności związanych z:
- gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i
przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w
tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę,
najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele
szczególne;
- ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;
- organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania
wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy;
- nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy;
- komunalizacją gruntów;
- prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych;
- tworzeniem zasobów gruntów i gospodarowaniem nim - zgodnie z zasadami
określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
- wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne - wspólnie z
stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych;
- zagospodarowaniem wspólnot gruntowych;
- ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz
numeracji nieruchomości.
§ 30. Do zadań stanowiska d/s Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy należą
sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w
szczególności dotyczące:
- opracowywania programów, gospodarczych tym wykonywania prac studialnych
i prognostycznych;
- analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących
na obszarze Gminy i gmin sąsiednich;
- gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących
Gminę na zewnątrz;
- utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków
masowego przekazu;
- organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.
§ 31. Do zadań Pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów
alkoholowych powołanego na podstawie art.41 ust.3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi należą w szczególności:
- opracowanie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych na dany rok i przedstawienie projektu Radzie Gminy;
- nadzór i koordynacja zadań wynikających z gminnego programu
profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
zakresie realizacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 32. Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.
Rozdział 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 33. Załączniki nr 1-3 do Regulaminu stanowią jego
integralną część.
§ 34. 1. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego ogłoszenia.
-
Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązującą
dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo
uchwalony przez Radę Gminy w dniu 25 lutego 1998r. Uchwała Nr
XXVII/162/98 z późniejszymi zmianami.
Wójt Gminy Stare Czarnowo
mgr Marek Woś
ZAŁĄCZNIK NR 2
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1. Wójt podpisuje:
- zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne;
- pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz;
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy;
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierownika Referatu Księgowości;
- decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił
pracowników Urzędu;
- pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu , w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione
do podejmowania czynności z zakresu
prawa pracy wobec pracowników Urzędu;
- pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy;
- pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji
publicznej;
- odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
- pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych;
- inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
§ 2 Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie
zastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 3 Zastępca Wójta, Sekretarz i Kierownik Referatu Księgowości podpisują
- decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwienia których zostali upoważnieni przez
Wójta;
- pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej zakresu zadań
dla referatu lub stanowisk
§ 4. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują podpisem
umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ZAŁĄCZNIK NR 3
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1. Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:
- legalności;
- gospodarności;
- rzetelności;
- celowości;
- terminowości;
- skuteczności.
§ 2. Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób
odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych
nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 3. W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
- kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych
lub samodzielnych stanowisk;
- problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej
komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki
fragment i ego działalności;
- wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia
przygotowania;
- bieżące - obejmujące czynności w toku;
- sprawdzające /następne/ - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające
na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej
komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 4.
- Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu
faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego
udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.
- Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
- Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być
wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne
wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 5 . Kontroli dokonują:
- Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta - w odniesieniu do
podporządkowanych im pracowników .
§ 6.
- Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się protokół pokontrolny.
- Protokół pokontrolny powinien zawierać:
- określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
- imię i nazwisko kontrolującego /kontrolujących/,
- daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
- określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
- imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej
kontrolowane stanowisko,
- przebieg i wynik czynności kontrolnych, kontrolnych szczególności wnioski kontroli wskazujące na
stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
- datę i miejsce podpisania protokołu,
- podpisy kontrolującego /kontrolujących/ oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo
pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem
przyczyn odmowy,
- wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
- O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
§ 7. W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą
kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego terminie 3 dni od daty
odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8. Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują kontrolowany i kontrolujący.
§ 9.
- Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy
przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
- Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.
|