Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy
w Starym Czarnowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie I/8/03 Wójta Gminy Stare Czarnowo z dnia 2 kwietnia 2003r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Stare Czarnowo.

ZARZĄDZENIE Nr I/8/03

Zarządzenie I/8/03 Wójta Gminy Stare Czarnowo  z dnia 2 kwietnia 2003r.

 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Stare Czarnowo.


Na podstawie art.33 ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie Gminnym (Dz.U.z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, oraz z 2002 r., Nr 23,poz 220, Nr 62, poz.558, Nr113, poz.984 i Nr 214, poz.1805) n a d a j ę Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo



Rozdział 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo zwany dalej Regulaminem, określa :

  1. zakres działania i zadania Urzędu Gminy Stare Czarnowo zwanego dalej Urzędem;

  2. organizację Urzędu;

  3. zasady funkcjonowania Urzędu;

  4. zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. Gminie należy przez to rozumieć Gminę Stare Czarnowo;

  2. Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Stare Czarnowo;

  3. Wójcie, Zastępcy Wójta , Sekretarzu, Skarbniku - należy przez to rozumieć odpowiednio : Wójta Gminy Stare Czarnowo, Zastępcę Wójta Gminy Stare Czarnowo, Sekretarza Gminy Stare Czarnowo, Skarbnika Gminy Stare Czarnowo.

§ 3.1 Urząd jest jednostką budżetową Gminy.

  1. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

  2. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 730 do 1730 -poniedziałek oraz od 730 do 1500 -wtorek, środa, czwartek, piątek.

Rozdział 2

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU

§ 4. 1.Urząd stanowi aparat pomocniczy Wójta, Rady i jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy.

  1. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
    1. zadań własnych;

    2. zadań zleconych;

  2. zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych);
  3. zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia między gminnego;
  4. zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 5.1 Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji. 

  1. W szczególności do zadań Urzędu należy:
    1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy;
    2. wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy;
    3. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;
    4. przygotowywanie uchwalanie i wykonywanie budżetu Gminy, oraz innych aktów organów Gminy;
    5. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy;
    6. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy;
    7. prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu;
    8. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
      1. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
      2. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
      3. przechowywanie akt,
      4. przekazywanie akt do archiwów, 
    9. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

Rozdział 3

ORGANIZACJA URZĘDU


§ 6.1.W skład Urzędu wchodzą, jeden referat i samodzielne stanowiska pracy.

    1. Referat Księgowości / KS /;

    2. Sekretariat i Ewidencja Działalności Gospodarczej / EDG /;

    3. Stanowisko d/s Obsługi Organów Gminy / OOG /;

    4. Stanowisko d/s Ochrony Środowiska i Rolnictwa / ROŚ/ 
                 Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnych / OJ /; 

    5. Stanowisko d/s Gospodarczych i Archiwum / GA /;

    6. Stanowisko d/s Obywatelskich i Wojskowych / OW /;

    7. Stanowisko d/s Obywatelskich, Zamówień Publicznych i Wyborów Powszechnych / ZP, WP/;

    8. Stanowisko d/s Obrony Cywilnej , BHP, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Przeciwpożarowej,   Kancelaria Tajna /OC/, /GK/, /Poż./;

    9. Stanowisko d/s Oświaty, Kultury, Rekreacji i Zdrowia /OKZ/;

    10. Stanowisko d/s Gospodarki Przestrzennej i Drogownictwa /GPD/;

    11. Stanowisko d/s Gospodarki Gruntami /GG/;

    12. Stanowisko d/s Gospodarki Gruntami /GG/;

    13. Stanowisko d/s Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy /PG/;

    14. Pełnomocnik d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych / PA /;

    15. Radca Prawny.

  1. Kierownikiem Referatu Księgowości jest Skarbnik Gminy. Referat dzieli się na stanowiska pracy, podziału na stanowiska dokonuje Wójt w drodze zarządzenia wewnętrznego.
  2. W Urzędzie Gminy Wójt Gminy zatrudnia pracowników obsługi w ilości i na Stanowiskach w zależności od potrzeb. 
  3. Strukturę Organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący  załącznik Nr 1  do Regulaminu.

Rozdział 4

ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 7. Urząd działa według następujących zasad:

  1. praworządności;

  2. służebności wobec społeczności lokalnej;

  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;

  4. jednoosobowego kierownictwa;

  5. planowania pracy;

  6. kontroli wewnętrznej;

  7. podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególnych pracowników, oraz wzajemnego współdziałania. 

§ 8. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 9. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 10. 

  1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

  2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 11. 1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
  1. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
  2. Skarbnik Gminy kieruje Referatem Księgowości w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatu i ponosi za to odpowiedzialność przed Wójtem. 
  3. Zasady podpisywania pism przez Wójta i kierownika referatu określa załącznik nr 2 do regulaminu.


§ 12. 1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez Referat Księgowości i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.

  1. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 13. 1. Referat księgowości realizuje zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie jego właściwości rzeczowej.
  1. Referat księgowości jest zobowiązany do współdziałania z pozostałymi stanowiskami organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji..

Rozdział 5

ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA GMINY I SKARBNIKA GMINY

§ 14. Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności :

  1. reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;

  2. prowadzenie bieżących spraw Gminy;

  3. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie 
    innych osób do podejmowania tych czynności;

  4. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu;

  5. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;

  6. okresowe zwoływanie nie - rzadziej jednak , niż raz w miesiącu - narad z udziałem kierownictwa Urzędu w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;

  7. koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy;

  8. rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań; 

  9. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej;

  10. czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;

  11. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;

  12. upoważnienie swego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

  13. przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;

  14. ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;

  15. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.

§ 15. 1. Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta

  1. Zastępca Wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta. 

§ 16. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:

  1. opracowywanie projektów zmian Regulaminu;
  2. opracowywanie projektów podziału na stanowiska pracy;
  3. opracowywanie projektów podziału referatu na stanowiska pracy;
  4. opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy;
  5. nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
  6. przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
  7. nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał dla Rady Gminy;
  8. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych;
  9. koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych;
  10. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami;
  11. prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta Gminy;
  12. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
  13. pełnienie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji;
  14. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy a w szczególności:
    1. prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy,
    2. organizowanie doskonalenia zawodowego pracowników,
    3. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i przestrzeganie ich wykorzystania,
    4. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
    5. ewidencja czasu pracy pracowników,
    6. kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,
    7. sporządzanie obowiązkowej sprawozdawczości dotyczącej zatrudniania pracowników,
  15. organizowanie współdziałania z sołectwami i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
  16. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
  17. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;
  18. zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie oraz przestrzegania przez pracowników obowiązków pracowniczych;
  19. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy. 
§ 17. Do zadań Skarbnika należy:
  1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
  2. kierowanie pracą Referatu Księgowości;
  3. nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy;
  4. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
  5. współdziałanie w opracowywaniu budżetu;
  6. współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
  7. wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.

 

Rozdział 6

ZAKRESY I DZIAŁANIA REFERATU I STANOWISK PRACY


§ 18. Do wspólnych zadań Referatu i Stanowisk Pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w szczególności:

  1. prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

  2. pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań;

  3. współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;

  4. przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;

  5. współdziałanie z Sekretarzem Gminy w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;

  6. przechowywanie akt;

  7. stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt;

  8. stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt;

  9. wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.

§ 19. Do zadań Referatu Księgowości należy:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta;
  2. udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy;
  3. zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu;
  4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy;
  5. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
  6. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych;
  7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
  8. prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  9. rozliczanie inwentaryzacji;
  10. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
  11. przygotowywanie sprawozdań finansowych;
  12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  13. prowadzenie spraw związanych z pomiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
    1. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów
    2. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnymi rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
    3. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
    4. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
    5. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
    6. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
    7. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
  14. Obsługa kasy Urzędu, a w szczególności:
    1. przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat pieniężnych,
    2. transport gotówki,
    3. sporządzanie raportów kasowych i przelewów na konta wierzycieli,
    4. ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania.
§ 20. Do zadań Sekretariatu i stanowiska d/s Ewidencji Działalności Gospodarczej należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno - techniczne a w szczególności:
  1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu;
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji;
  3. prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu;
  4. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza;
  5. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta, lub Sekretarzem bądź kierowanie ich na właściwe stanowiska;
  6. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;
  7. maszynopisanie zlecone przez Wójta i Sekretarza;
  8. prowadzenie ewidencji przedsiębiorców;
  9. prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z ich ewidencją;
  10. prowadzenie spraw związanych z targami i targowiskami;
  11. ustalanie czasu pracy placówek handlowych usługowych i gastronomicznych.

§ 21. Do zadań stanowiska ds. Obsługi Organów Gminy należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno - techniczne a w szczególności:

  1. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Gminy i jej komisji, oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
  2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje;
  3. przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych;
  4. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji;
  5. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta;
  6. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań;
  7. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji;
  8. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
  9. organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi.

§ 22 .Do zadań stanowiska ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa oraz Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należą sprawy dotyczące:

  1. prowadzenia spraw łowiectwa;
  2. zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych;
  3. ochrona i kształtowanie środowiska w tym:
    1. zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów,
    2. ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
    3. ochrony środowiska przed odpadami,
    4. utrzymanie porządku i czystości
  4. pracowniczych ogrodów działkowych;
  5. ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
    1. przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub leśne,
    2. wyłączania gruntów z produkcji,
    3. rolniczego wykorzystania gruntów,
    4. rekultywacji nieużytków, oraz zdewastowanych i zdegradowanych, użyźniania innych gruntów,
  6. przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią;
  7. nasiennictwa;
  8. gospodarki wodnej;
  9. ochrony powietrza atmosferycznego.
  10. W zakresie informacji niejawnych:
    1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
    2. ochrona systemów i sieci informatycznych;
    3. zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu;
    4. kontrola ochrony informacji niejawnych, oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
    5. opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji;
    6. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 23. Do zadań stanowiska ds. Gospodarczych i Archiwum należy administracyjno - gospodarcza obsługa Urzędu i prowadzenie Archiwum Zakładowego a w szczególności:
  1. utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu;
  2. zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym w materiały biurowe i kancelaryjne;

  3. prowadzenie gospodarki drukami i formularzami;

  4. prowadzenie księgi inwentarzowej;

  5. prenumerata czasopism i dzienników urzędowych;

  6. prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją archiwalną;

  7. przyjmowanie podań o wynajem świetlic wiejskich.

§ 24. Do zadań stanowiska d/s Obywatelskich i Wojskowych należą sprawy dotyczące w szczególności: 

  1. ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość;
  2. postępowań cywilnych i karnych w tym:
    1. ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne, oraz w sprawach przysposobienia,
    2. wydawania zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych,
    3. przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
    4. udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytację,
    5. przyjmowania obwieszczeń,
  3. zgromadzeń;
  4. zbiórek publicznych;
  5. obywatelstwa osób zamieszkałych w Polsce;
  6. zmiany imion i nazwisk;
  7. sporządzania wniosków o nadanie medali "za długoletnie pożycie";
  8. współpracy z organami policji, WKU;
  9. rejestracji przedpoborowych;
  10. współudział w organizowaniu poboru wojskowego;
  11. orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jednego żywiciela rodziny;
  12. przysługującym żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny, oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych;
  13. udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym.
§ 25. Do zadań stanowiska d/s Obywatelskich, Zamówień Publicznych i Wyborów Powszechnych należy:
  1. pomoc stała w prowadzeniu wszystkich spraw wymienionych w § 24 pkt 1-13 oraz stałe zastępstwo na czas nieobecności pracownika zatrudnionego na stanowisku określonym w § 24;
  2. obsługa administracyjno-techniczna komisji przetargowych w zakresie zamówień publicznych, realizowanych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych;
  3. wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi-urzędnik wyborczy.

§ 26. Do zadań stanowiska d/s Obrony Cywilnej, BHP, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Przeciwpożarowej, Kancelaria Tajna należą sprawy:

W zakresie obrony cywilnej: 

  1. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
  2. współdziałanie z organami wojskowymi
  3. administracja rezerw osobowych,
  4. tworzenie formacji obrony cywilnej,
  5. nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
  6. dotyczące świadczeń na rzecz obrony,
  7. zakwaterowanie sił zbrojnych ,

W zakresie BHP:

  1. okresowa analiza stanu bhp,
  2. stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
  3. przeprowadzanie kontroli warunków pracy i zgłaszanie wniosków Wójtowi,
  4. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp,
  5. rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
  6. udział w dochodzeniach powypadkowych.

W zakresie Gospodarki komunalnej: 

  1. administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
  2. dotyczące przyznawania lokali socjalnych i zastępczych,
  3. zarządu nieruchomościami wspólnymi,
  4. przyjmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
  5. egzekucji w sprawach lokalowych , usuwania skutków samowoli lokalowej,
  6. stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
  7. cmentarzy w tym cmentarzy wojennych,
  8. tworzenia i utrzymywania terenów zielonych.

W zakresie Ochrony Przeciwpożarowej:

  1. wnioskowania potrzeb finansowych na cele ochrony przeciwpożarowej,
  2. współdziałania z komendantem gminnym straży pożarnych,
  3. nadzór nad działalnością jednostek ochotniczych straży pożarnych,
  4. wydawania miesięcznych kart drogowych i kart pracy motopomp i rozliczania konserwatorów ze zużycia paliwa.

Kancelaria Tajna.

  1. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,
  2. kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii,
  3. wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.

§ 27. Do zadań stanowiska ds. Oświaty, Kultury Rekreacji i Zdrowia należą sprawy związane z zadaniem Gminy jako prowadzącego gminne placówki oświatowe, z kulturą i sztuką oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem rekreacją oraz z ochroną zdrowia, a w szczególności dotyczące:

W zakresie Oświaty:

  1. zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
  2. utrzymywania tych jednostek,
  3. kształtowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów,
  4. zatwierdzania arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjum,
  5. zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
  6. zapewnienia bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
  7. organizacji obsługi ekonomiczno - finansowej gminnych jednostek oświatowych,
  8. powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z tych stanowisk,
  9. oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
  10. zatrudniania dyrektorów tych jednostek jako pracowników - nauczycieli.

W zakresie Kultury:

  1. prowadzenia bibliotek,
  2. realizacji zadań z zakresu ochrony dóbr kultury,
  3. inicjowania i wspierania przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie kultury,

W zakresie Rekreacji:

  1. rekreacja młodzieży szkolnej i dorosłych,
  2. wspierania działalności klubów sportowych w ramach LZS,
  3. koordynowania działalności w zakresie turystyki.

W zakresie Zdrowia:

  1. tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej,
  2. zwalczania chorób zakaźnych.

§ 28. Do zadań stanowiska ds. Gospodarki Przestrzennej i Drogownictwa należą sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz zarządzania drogami gminnymi i ulicami wiejskimi, a w szczególności:

W zakresie Gospodarki Przestrzennej: 

  1. przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
  2. koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowanie i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
  3. koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  4. przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
  5. prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  6. ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
  7. dokonywanie analiz wniosków sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  8. prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  9. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
  10. prowadzenie rejestru decyzji o warunki zabudowy i zagospodarowania terenu,
  11. rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.

W zakresie Drogownictwa:

  1. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
  2. projektowanie przebiegu dróg,
  3. budowa, modernizacja i ochrona dróg,
  4. zarządzanie drogami,
  5. określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
  6. koordynacja i obsługa we współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.

§ 29. Do zadań stanowiska ds. Gospodarki Gruntami należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami wywłaszczania nieruchomości - za wyjątkiem spraw należących do stanowiska ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalnej - a w szczególności związanych z:

  1. gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne;
  2. ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;
  3. organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy;
  4. nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy;
  5. komunalizacją gruntów;
  6. prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych;
  7. tworzeniem zasobów gruntów i gospodarowaniem nim - zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
  8. wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne - wspólnie z stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych;
  9. zagospodarowaniem wspólnot gruntowych;
  10. ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.

§ 30. Do zadań stanowiska d/s Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy należą sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności dotyczące:

  1. opracowywania programów, gospodarczych tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych;
  2. analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich;
  3. gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz;
  4. utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu;
  5. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.

§ 31. Do zadań Pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów alkoholowych powołanego na podstawie art.41 ust.3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi należą w szczególności:

  1. opracowanie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów 
    alkoholowych na dany rok i przedstawienie projektu Radzie Gminy;
  2. nadzór i koordynacja zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki
    i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  3. współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie realizacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 

§ 32. Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu. 

Rozdział 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 33. Załączniki nr 1-3 do Regulaminu stanowią jego integralną część.

§ 34. 1. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od jego ogłoszenia.

  1. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązującą dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Stare Czarnowo uchwalony przez Radę Gminy w dniu 25 lutego 1998r. Uchwała Nr XXVII/162/98 z późniejszymi zmianami.

 

Wójt Gminy Stare Czarnowo

mgr Marek Woś

 

ZAŁĄCZNIK NR 2
ZASADY PODPISYWANIA PISM

§ 1. Wójt podpisuje:

  1. zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne;
  2. pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz;
  3. pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy;
  4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierownika Referatu Księgowości;
  5. decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu;
  6. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu , w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu
    prawa pracy wobec pracowników Urzędu;
  7. pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy;
  8. pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej;
  9. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
  10. pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych;
  11. inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.

§ 2 Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.

§ 3 Zastępca Wójta, Sekretarz i Kierownik Referatu Księgowości podpisują

  1. decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwienia których zostali upoważnieni przez Wójta;
  2. pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej zakresu zadań dla referatu lub stanowisk

§ 4. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują podpisem umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.

 

ZAŁĄCZNIK NR 3
KONTROLA WEWNĘTRZNA

§ 1. Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu dokonywana jest pod względem:

  1. legalności;
  2. gospodarności;
  3. rzetelności;
  4. celowości;
  5. terminowości;
  6. skuteczności.

§ 2. Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

§ 3. W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:

  1. kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk;
  2. problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska, stanowiące niewielki fragment i ego działalności;
  3. wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania;
  4. bieżące - obejmujące czynności w toku;
  5. sprawdzające /następne/ - mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.

§ 4.

  1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 3.
  2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
  3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 5 . Kontroli dokonują:

  1. Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta - w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników .

§ 6. 

  1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się protokół pokontrolny.
  2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
    1. określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
    2. imię i nazwisko kontrolującego /kontrolujących/,
    3. daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych, 
    4. określenie przedmiotowego  zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
    5. imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
    6. przebieg i wynik czynności kontrolnych, kontrolnych szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
    7. datę i miejsce podpisania protokołu,
    8. podpisy kontrolującego /kontrolujących/ oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
    9. wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
  3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.

§ 7. W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.

§ 8. Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, które otrzymują kontrolowany i kontrolujący.

§ 9.

  1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
  2. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Administrator Serwisu 16-04-2004 14:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 16-04-2004
Ostatnia aktualizacja: - 16-04-2004 14:33